طب سنتی ایران

طب ایرانی ؛ طب الهی و حکمی است که براساس مبانی عقلی بنا شده است

عشق !!!!

/ بازدید : ۳۸۷

 

به نام دار دار هستی بخش  

 

بیماری جنون امیزی به نام عشق  در کتاب جامع الفواید در مورد این بیماری امده است

عشق مرضى است سوداوى شیبه بمالیخولیا که مردم لوند و بیکار را بواسطه کثرت اختلاط بجوانان و افراط فکر در حسن و شمایل ایشان عارض شود علامتش زردى روى و خشکى دهن و بیخوابى و کریه و آه و اختلاف نبض خاصه وقتى که معشوق را چند یا نام او را شنود رباعیّه‏

هرکس که براه صدق عاشق باشد

در طور و طریق عشق صادق باشد

نزدیک طبیب حاذق آن شیفته را

وصل است علاجى که موافق باشد

 

و اگر وصل میسر نشود کسان را برکمارند تا از معشوق سخنان زشت ناپسند که عاشق را از آن تنفّر حاصل شود روایت کنند یا عاشق را بقید تا هل مفید سازند که مباشرت و مجامعت مزیل عشق و دافع اندیشه معشوق است و قومى را این مرض حادث کردد که در آئینه صورت خوبان مشاهده جمال معنى کنند و جمعى را عارض شود.

نویسنده : ۱ لایک:)
مهدی
۰۲ بهمن ۱۶:۰۵
رسلام عزیزم خوبی بنظرم وبلاگت رو انتقال بده بین بلاگ اینجا هر چی پیشرفت کنی میره و جیب بیان
امکانات بین بلاگ خیلی زیاده بیان به گردشم نمیرسه من خودم اول اینجا بودم نصف عمرم هدر رفت ضرر کردم حالا دارم رو یه سایت اختصاصی کار میکنم تا خودت نیایی نمیفهمی این ادرسمه خاستی بیا منم کمکت میکنم
salan.binblog.ir
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About Me
بسم الله الرحمان الرحیم
از خداوند شفای عاجل طلب می کنم
برای شفای تمام مریضان عالم
به دست طبیبان مسلمان شیعه
متخصص در طب ایرانی اسلامی
*الهی امین یا رب العلمین *


آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان