طب سنتی ایران

طب ایرانی ؛ طب الهی و حکمی است که براساس مبانی عقلی بنا شده است

عمرتون به بلندای یلدا

/ بازدید : ۲۲۴


به نام افریدگار مهرافزا


یلدا؛ یک شب‌ نشینی خانوادگی است. واژه «یلدا» به‌معنای «زایش» است.

ایرانیان باستان با این باور که فردای شبِ یلدا با دمیدن خورشید، روزها بلندتر می‌شود
و تابش نور ایزدی فُزونی می‌یابد، آخر پاییز و اول زمستان را شب زایش مهریا خورشید خوانده و کنار یکدیگر برای آن جشن بزرگی برپا می‌کردند .




            ***شب یلدا  مبارک ***

نویسنده : ۰ نظر ۱ لایک:) |

آبگوشت مفید برای پوکی استخوان

/ بازدید : ۳۱۲

به نام خدا


در منابع طب سنتی ایران آبگوشت مفید برای مبتلابان به پوکی استخوان و درد مفاصل آمده است.


روش تهیه:

یک استکان نخود را شب تا صبح در آب جوش بخیسانید.

روز بعد آب آن را بریزید و با گوشت ماهیچه گوسفند جوان، کمی نمک، یک عدد پیاز کوچک و یک عدد سیر به‌ همراه 200 گرم کلم سنگ (قنبید) که به‌ صورت نگینی خرد شده روی حرارت ملایم بگذارید تا به‌ مدت 4 تا 6 ساعت اجزایش به‌طور کامل پخته و نرم شود.

سپس محتویات آبگوشت را بکوبید و با نان سنگک برشته می‌توان مصرف کرد, ️لازم است به‌جای زردچوبه از زعفران استفاده شود.

️دو ساعت بعد از صرف این آبگوشت لازم است، برای گرفتن نتیجه بهتر، یک مشت کشمش سبز آفتابی یا دویست گرم انگور بیدانه پوست نازک و شیرین میل شود. این آبگوشت برای التیام درد کمر و زانو و استحکام بخشی به استخوان مفاصل و کاهش ورم در دیافراگم و احشاء تأثیر بی‌بدیلی دارد.

اگر بیماران مبتلا، یک تا دو سال هفته‌ای 2 نوبت از این آبگوشت مصرف کنند استخوانها و غضروف‌های به‌خوبی بازسازی می‌شود.


نکات :

1) اگر دچار سردرد هستید زعفران اضافه نکنید .

2) در صورت داشتن دیابت کشمش کمتری استفاده کنید .


برگرفته شده از آموزه استاد محمد عبادیانی

نویسنده : ۰ نظر ۱ لایک:) |

معرفی کانالی در پیام رسان سروش

/ بازدید : ۳۱۴

به نام خدا 


زکوة العلم نشره امام علی (ع)


زکات دانش،نشر آن است.


سکته مغزی در مردان بیشتر اتفاق می افته یا در خانم ها ؟
جواب این سوال و کلی مطلب مفید و خواندنی که از علم بدن نمی دونید
در کانال گیاهان داروئی در پیام رسان سروش و ایتا اومده
مطالب کانال  زیر نظر عضو هیئت علمی و معاون پژوهشی یکی از معروف ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور ارائه می شه که با دانستن اون کاملا شگفت زده خواهید شد .

****حتما در این دو تا کانال عضو بشید .





نویسنده : ۰ نظر ۱ لایک:) |

حکایت گرفتن بچه از شیر مادر

/ بازدید : ۳۲۸
به نام خدا

در حاشیه یکی از مصاحبه هایم با مرحوم استاد احمد آرام به طور خودمانی نظرش را در باره طب سنتی ایران و اینکه چرا به ذخایر عظیم داروهای گیاهی ایران بها داده نمی شود و چرا پزشکان از تجویز داروهای گیاهی خودداری می کنند و فقط به هر بیمار یک کیسه قرص و کپسول می دهند پرسیدم . استاد احمد آرام جواب داد : دستهای دلال صنعت و پورسانت بگیر در کار است که نمی گذارد طب سنتی و داروهای گیاهی ایران پیشرفت جهانی داشته باشد.
به نفع کارتلها و تراستهای دارویی صهیونیستی و امپریالیستی نیست که داروهای گیاهی ایران و طب سنتی ما رشد کند. و بعد این مثال را زد :
یک روز در ملاقاتی که با ژان پیاژه در پاریس داشتم , ژان پیاژه از من (احمدآرام ) پرسید : شما در ایران بچه را چگونه از شیر مادر می گیرید من گفتم : اول شما بفرمائید بچه را چگونه از شیر مادر می گیرید تا من به شما بگویم در ایران چگونه این کار انجام می پذیرد.
ژان پیاژه که از بزرگترین روانکاوان و روان شناسان کودک در جهان بود و قریب 35 سال در باره روان شناسی کودک کار تحقیقاتی و آزمایشگاهی کرده که فقط یک نمونه از کارهایش 5 جلد کتاب روان شناسی کودک است و مدرس روان شناسی کودک در دانشگاه های معتبر جهان از جمله فرانسه , سوئیس , آلمان و انگلستان بوده شروع کرد به شرح , تفصیل , توضیح و تفسیر فراوان در باره روشهای متعدد و راههای متفاوتی که روانکاوان و روان شناسان در باره نحوه از شیرگرفتن بچه شرح داده اند. در باره نظریه « تئودواسیمون » , « برت » و امثال ذلک گفت وگفت و گفت تا نوبت به من رسید. گفت : خوب ! حالا شما بفرمائید در ایران چه راه حلهایی برای اینکه بچه را از شیر مادر بگیرید دارید. من جواب دادم : ما در ایران فقط یک راه حل داریم . که نه علم روانکاوی آن را ارائه داده , نه علم روان شناسی و نه علم فلسفه تربیتی کودک . تنها راه حل ما را مادربزرگها و گیاهان سنتی ایران ارائه داده اند و آن این است که هرگاه زمان قطع شیر مادر از بچه فرا برسد , مادر چند قطره صبر زرد به نوک سینه هایش می زند و در اولین تماس کودک با صبر زرد , بچه از شیر گرفته می شود و دیگر سراغی از شیر مادر نمی گیرد.
حرف من مثل یک پتک به سر ژان پیاژه فرود آمد و به شدت به فکر فرو رفت .همان جا از من قول گرفت , در اولین فرصت گیاه صبر زرد را از ایران تهیه و به آدرسش در پاریس ارسال کنم .
من (آرام ) در بازگشت به تهران در اولین فرصت گیاه صبر زرد را از عطاری سر کوچه مان خریدم و به آدرس ژان پیاژه در پاریس پست کردم . چندماه بعد یک بسته پستی از پاریس (ژان پیاژه ) به دستم رسید که حاوی یک نامه تشکرآمیز و چند عدد قوطی 10 گرمی ژل صبر زرد بود .
به سبک و قد و قواره قوطی های کوچک 10 گرمی روغن مار و روغن ویکس های هندی و پاکستانی . او در فرانسه کارخانه داروی تولید ژل صبر زرد راتاسیس و به خط تولید انداخته بود.


مقاله در روزنامه جمهوری اسلامی  در  1358/02/02 نشر شده .


نویسنده : ۱ نظر ۱ لایک:) |

ایا ایدز درمان داره؟ (روز جهانی ایدز)

/ بازدید : ۳۵۳

به نام خدا


امروز روز جهانی ایدز نام گذاری شده است .

در مورد بیماری ایدز حرف و حدیث زیاد است

در سالیان پیش لینکی از خبرگزاری فارس قرار دادم مبنی بر درمان بیماری ایدز توسط طب ایرانی (اسلامی) در بخشی از این گزارش امده است "تاکنون 34 بیمار ایدز را با مدارک و شواهد کافی درمان کرده‌ایم، تاکید کرد: تاکنون 43 بیمار ایدزی با استفاده از این علم درمان شده‌اند و تمامی مدارک و شواهد این 43 نفر در دسترس است."

و برای تکمیل یک فایل پاورپوینت در مورد امار کلی این بیماری تقدیم می شود .


لینک خبرگزاری فارس

دریافت

نویسنده : ۲ نظر ۰ لایک:) |
About Me
بسم الله الرحمان الرحیم
از خداوند شفای عاجل طلب می کنم
برای شفای تمام مریضان عالم
به دست طبیبان مسلمان شیعه
متخصص در طب ایرانی اسلامی
*الهی امین یا رب العلمین *


آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان